الجمعة، 29 سبتمبر 2017

يا مسافر وحدك

يا مسافر وحدك

يا مسافر وحدك ** ف بلاد بعيــــــــــــــــــدة
لا فرحة معاك ولا حبيبة
مسافر وحـــــــدك ** ف ليل طويل
والشكوى ف قلبك ** وجراح الليل
متاخدني مــــعاك ** شوية هنــــــــاك
يمكن أكون لك نجمة في ليل غيوم
يمكن أكون لك شمعة في ليل همـوم
يمكن تنسى الآه وتعيـــــــش ** وأنا كمان ياما نفسي أعيش
بتمنى حب ** ودار وقلب
وغنوة حلوة ** متتنسيـــش
ياما نفسي أعيــــــش...


*************

ليه تسافر وحدك ** وأنت مليان أحـزان
ليه تسافر وحدك ** ليه تقتلك الأشجــان
ليه قطار العمر يجري ** واحنا ف ذكرى ودموع
ليه يضيع الحلم بدري ** ونطفي بإيدينا الشمــوع

طب خدني معاك ** شوية هنــــــــاك
يمكن أكون لك نجمة ** ف ليل غيـوم
يمكن أكون لك شمعة ** في ليل هموم
يمكن تنسى الآه وتعيـــــش ** وأنا كمان ياما نفسي أعيش
باتمنى حب ودار وقلب
وغنوة حلوة متتنسيــش
ياما نفسي أعيـــــــش....

**************

كل نجمة ف ليل غرامي ** حبت نجمة ف ليل غرامك
كل نغمة ع لسانـــــــــــي ** ف الأصل كلمة من كلامك
كل تنهيدة ف ضلوعـــي ** تشتكي حرقة آلامـــــــــــك
الورود اللي ف جناينـــك ** عايزة حب عشان تعيــــش
لو كان ف القلب غيـــرك ** مستحيل يقدر يعيـــــــــــش

طب خدني معاك ** شوية هنــــــــاك
يمكن أكون لك نجمة ** ف ليل غيوم
يمكن أكونلك شمعة ** ف ليل هموم

يمكن تنسى الآه وتعيــــش
وأنا كمان ياما نفسي أعيش
باتمنى حب ودار وقلب
وغنوة حلوة متتنســيش
ياما نفسي أعيش
ياما نفسي أعيش




ملحوظة:

التدوينات المنشورة في مدونات هاف بوست لا تعبر عن وجهة نظر فريق تحرير الموقع.


المصدر : http://www.huffpostarabi.com/alsayed-abbas-mohammed/story_b_18135388.html?utm_hp_ref=arabi&ir=Arabi


تعبيراتتعبيرات